fredag 26 februari 2010

Ännu en vecka till handlingarna

Den här veckan har vi haft fint besök, då familjen Lars Stenman varit på besök med Tämjantorpets By The River, Teddy, som han heter. Det blev en intensiv eftermiddag med goda pizzabullar som Lars så duktigt bakat, go glass, trevlig samvaro i köket och sen ut på tjärnen utanför mig, för att låta hundarna umgås utan koppel och få prata lite med varandra.

Zipp och Famous var först ut att få träffa Teddy. Efter lite pratande från särskilt Zipp, så hade de koll på varandra och skuttade som harar runt i den djupa snön.

Här ovan på väg från oss upp mot min stuga som skymtar bland träden (dock ej de närmsta byggnaderna, det är grannens pumphus o bastu), men efter lite visslande vände dom igen, det fanns ju frolic hos oss så klart! Vill inte gärna ha hundarna upp på den lilla vägen utan koppel, då bilarna som kör in mot stugorna längre in tyvärr inte förstått skylten som siffran 20 står på, dom tycks tro att det står 60 på den eller något...

Mamma-pappa-barn-bild. Zipp, Teddy, Famous i ordning. Lättare att springa i redan gjorda spår. (grannarnas fina stuga i bakgrunden)


Okej, du vet att jag är både större och äldre än dig, säger Zipp till sin son Teddy. Både bus och prat. :)



Myspys i köket innan vi gick ut. Zipp lyckas alltid se så väldans superglad ut! :) stort leende liksom! :)
Efter vi varit på tjärnen ett tag, selade vi Zipp, Famous och Teddy, så de fick prova springa framför släden, med varierade "mushers" på släden. Det är tungt att springa bredvid med tunga skor, så jag fick mej ett litet gympa-pass - bra det! :) Sen provade vi Teddy, Zipp och deras lite äldre malamutetik från Noataks, bara för det minns jag inte hennes namn nu - Isa? ... ledsen.. Zipp blev superglad med en sån snygging framför sig, så länge de sprang så gick det bra, men så fort paus, så blev det trassel då alla tre ville prata med alla tre. Men när jag vänt släden och körde tillbaka, så va de mera rusning än enbart galopp, så det var ju skojsigt! :)
Tack för en underbar eftermiddag, och att jag fått träffa era hundar! Så kul att få följa dem! Här på bordet står en skål med supergoda nötter jag fick oxo, tack och bock för det! :)

Och så då till sista bilden. Jag har haft änglavakt. Fick sladd/släpp i en s-kurva på väg till veterinären och ögonlysning för hundar. Jag höll helt enkelt för hög fart, och lyckades häva de första 4-5 sladdarna, men sen snurrade jag som en virvelvind och hamnade i diket på andra sidan vägen (vi var på väg mot det hållet vägen syns på bild). Vilken änglavakt att inte träd eller mötande bil var i vägen.. STORT TACK till alla som tipsade och hjälpte mig, så jag till slut fick tag på en snäll människa i traktor som lyfte upp bilen på vägen igen. Kan jag säga att vi missade veterinärtiden?... Så tänk på hastigheten! Jag brukar normalt göra det, men nu var jag lite för stressad för det. Är så glad att det trots allt gick bra!
Kan passa på och säga stort tack även till Fredda och Kattis i Sandviken som har Tämjantorpets Highland Park, Nika som hon heter. Nika är nu ögonlyst UA och vi inväntar höfter/armbågars resultat. TACK för att ni kollat henne!!! :)


2 kommentarer:

  1. Vad mysigt med lite "valpbesök" och roligt att Zipp funkar så bra med sin son.

    Grattis till Nikas ögonlysning. :-)

    SvaraRadera
  2. Nu testar jag på annat sätt, kanske det fungerar och jag kan lämna kommentar :-). Vilka fina bilder! Underbar skärpa. Man ser verkligen att far och son är släkt, nästan så man blir full i skratt ju!

    SvaraRadera