lördag 23 juli 2011

Info Kickoff Evertsbergsskogarna

Då är det dags igen!
26-28 augusti.

För tredje året i rad blir det nu en Kick Off inför höstens och vinterns drag-äventyr. Vi träffas under helgen för att inspireras, umgås och ha det allmänt härligt i goda gamla och nya vänners lag.
Helgen består av lite "kuliga" saker såsom:
- 100 meter sprint (skojtävling)
- tipspromenad med svar man inte vet svaret på förrän vi tar reda på det senare
...- hundkörning långt eller kort eller inte alls = VALFRITT
- elda, grilla, umgås

samt Prisutdelning lördag kväll i brasans sken.

Vi tältar, dass finns, vatten finns i den rena ädelfisksjön med glasklart vatten. Slogbod utifall det blir regn.

Nytt för i år: Du kan hyra kickbike under helgen, dock finns max 6 stycken, så hör av dig om du vill boka! (300 för hela helgen fredag till söndag)

Håll koll här i loggen, info som jag glömt kommer eftersom.

Frivilligt bidrag för deltagande, burk finns på plats.. ;)

VARMT VÄLKOMNA!!!

GLÖM INTE: ALLA är välkomna!! Även om du inte har polarhund, inte har kört en meter med din hund, eller är en riktig "gammal räv" inom dragsammanhang. Denna helg är framför allt till för att INSPIRERAS, UMGÅS OCH HA ROLIGT!! Hoppas just DU vill komma!
De tidigare gångerna har vi haft jätteskoj, umgåtts o lärt oss av varandra, hoppas vi kan göra det i år igen! välkommen!

hälsningar
/Ulrica
(gm dragsektionen Alaskan Malamuteklubben)
Visa mer

3 kommentarer:

  1. Hej Ulle :)
    Robin här! Hoppas du har det bra.
    Längesen vi hördes. Flyttar ev till Dalarna i Augusti, inget bestämt än, men ska upp o kolla på ett fint boende :)

    Kanske kunde ses nånting??
    Är ju just Älvdalen jag ska bo i :P

    Du hittar mig på kiierontyler.webblogg.se
    anv.namn: pite
    lösenord: pitepalt

    Du kan ju radera detta inlägg sen, vill bara ha "de närmsta" som läser.. Om jag nu kan kalla dig så?? ;)

    Ha det gott vännen..
    Stor Kram, //Robin, o nospuss till hundarna från Kieron & Tyler

    SvaraRadera
  2. Ulle, håller med dig helt och fullt om det du skrev som kommentar till mitt blogginlägg om lösa hundar. De där som står kvar med sin(-a) hund(-ar) i långkoppel och bara ler, dem har jag lust att skaka om rejält. Ägare till små hundar kan tydligen strunta i att träna lydnad och verkar inte fatta vad det är deras hund håller på med.

    SvaraRadera
  3. Tack för peppningen om power walk! Avstår dock från att regga mig, är lite trött på att man hänger så mycket vid datorn. Den här sommaren har jag skippat allt vad listor och regning heter, det känns så skönt och fritt. Men ut och power-walka, det ska jag. Stavar ska inhandlas. Akke är bra att gå med, han får bli min p-w kompis :-).

    SvaraRadera