torsdag 17 juni 2010

Äntligen parning! Valpar i augusti?!

Äntligen! Äntligen har det blivit en parning mellan Famous och Harley! Vi tvåbeningar hade verkligen gett upp och hade bestämt tid för att jag skulle åka och hämta hem henne. Då passade dom på att äntligen ha lite skoj. Så nu avvaktar vi lite till för att se om det kanske kan bli en till parning. Det är i slutet av löpet, men Famous var sen även förra gången det var dags för parning. Blev så glad när samtalet kom igår om att parning skett!! Nu hoppas vi på smått i mitten på augusti här hemma i alla fall! Räknar man 63 dagar framåt blir beräknat datum 18 augusti (om jag nu räknat rätt). Så det är bara att hålla tummarna nu för att det verkligen tar sig också! :)

Famous och Harley vid första mötet


"Hejdå Matte, här har jag det bra!" säger Famous när jag skulle åka hem igen


För övrigt har det blivit en hel del promenerande så här i värmen, visst någon cykeltur i början på juni också när vi hade lite svalare, men annars mest promenader. Provade en kväll med lite hopp-hinder för Cd min gamle agility-stjärna och det var mycket omtyckt :) Han var ju klar för tävling när vi flyttade hit upp, här är det ju 4 mil enkel till bhk, så träningen med agility blev lagd på hyllan. Cd är nu under sommaren pigg och glad och inte alls så stel som han varit i vinter ett tag. Kylan gör ju sitt, trots att han bor inne nattetid.


Passat på några gånger att gå med alla fem. Så här kan det se ut då. :)
Inget man gör i tätbebyggt område kanske.. ;)


Passade även på att lära Heaven att man kan hoppa över pinnar som matte lagt upp, med lite frolic funkar det mesta :) Hon är ju lite misstänksam mot nya saker, det har hon varit sen hon var valp. Hade ju hennes syster Nika kvar lite längre, och dom systrarna ihop var verkligen roliga att iaktta: Nika full fart framåt och på allt och massor me sirap i öronen - och Heaven som gärna gömde sig bakom mattes ben för att se vad Nika gjorde och SEN kunde haka på! :) Man blir så fäst vid sina valpar, och Nika som stannade lite längre än de andra blev det väl lite extra för så klart. Hade turen att få träffa henne i början på förra veckan, lika go som alltid! :) Systrarna är så lika - och ändå så olika både i sätt och utseende :) Tack till Fredda o Kattis för go mat o trevlig stund oxo förståss! :) Som vanligt glömde jag väl att ta ett endaste kort. ..

Ikväll väntar en föreläsning med hundcoachen Fredrik Steen - den ser jag fram mot! Ha en bra dag därute! Och jag lovar att skärpa mej med inläggen - men ibland räcker inte tid och orken till riktigt, det blir ju lite fullt upp med sex hundar, hus och allt annat man ska fixa ;)

1 kommentar:

  1. Grattis till parningen, hoppas du får fina friska valpar! =) Men vilken duktig Luna!!Ibland vet hundarna mer än vad vi tror. Helt övertygad om det! =) Tyvärr verkar min Nooki handla först och tänka sen i många lägen. *S*

    SvaraRadera