söndag 20 juni 2010

Väsa toppstuga


Fick ett infall på väg hem från affären i byn. Hade heaven o cd med i bilen. Svängde av o körde kostigen upp mot toppstugan vid väsa slalombacke. Har så länge tänkt att jag skulle upp dit,men det har aldrig blivit av. Sista biten gick jag med hundarna pga dålig o brant väg. Vilken utsikt! Detta är den del av dalarna jag alltid saknade när jag bodde i både småland,öland o värmland. Kombinationen av de färger som blir nu vid midsommar,av skarp blå,intensiv grön,vidder o blånande berg. Det går inte att förklara,det måste upplevas!:) siljantrakten o norra dalarna,det är det som är hem o alltid varit. :) glad att jag följde impulsen att svänga av vägen!:);) hundarna verkar oxo nöjda! Jag vågade dock inte gå ända fram till kanten,det är verkligen stup med klippor,det suger i magen o höjdrädslan har blivit värre med åren;) tur man ser utsikten ändå!:)

2 kommentarer:

  1. Vad härligt det är när man hittar hem och som fjällunge är det inte alltid så lätt att bo nere i södern. Längtan till fjällen och naturen finns alltid där och nu märks det att du är tillbaka där du hör hemma! :-)

    SvaraRadera
  2. Härlige goe CD. Han gör sig bra på vilket kort som helst. Men det blir ju inte sämre av att det är jättefin utsikt också!

    //Marita

    SvaraRadera