söndag 20 december 2009

Ingen dag är den andra lik

Idag fick vi främmande. Av Midac med familj. Midac är en bror till Trax. Han ser ut VÄLDIGT lika som Trax. Bara det att... Midac är lika hög som far sin, Zipp. Så häftigt att se en kopia av Trax fast i ett jätteformat !! :-) Vi hade problem att se vem som var vem när dom busade runt ;-)

Midac har utvecklats till en stor och busig herre, med järnkoll på vart Husse Micke befinner sig. Det märks att han har det gott! Med barn, katt och hela familjen att hålla koll på har han nog en del sysselsättning ;)

Efter lite fika så tog vi en promenad med Zipp, Trax och Midac. Efter lite koll vem som bestämde vad mellan hundarna, så flöt det på. Zipp fick gå i koppel, för Trax stärktes enormt i sitt beteende av o ha Pappa med sig. Sen när vi var tillbaka fick Midac hälsa först på Famous - som struntade FULLSTÄNDIGT i att de va pojken sin, och sen på Heaven, som efter lite bus nog tyckte Midac va lite småjobbg. Sen fick han hälsa på Zipp i lugn och ro, och dom två busade runt på gården lite, både var och en för sig och tillsammans. Zipp visade ju såklart genom att ignorera totalt, vem som var herre här. ;)

Tack för besöket!! Hoppas vi syns mer i vinter!! Det är alltid så kul o få träffa "mina" bäbisar! :) Ja, självklart tillhörande familj oxo! :)

Måste bara berätta att jag efter jag gjort eld nu i eftermiddag, kröp upp i soffan med Heaven. Hon är inne ensam med matte just nu, och det är sällan hon har tid för kel när de andra är med. Även nu är hon antingen VÄLDIGT på , dvs puuuussar o har sig, eller så går hon till biabädden o lägger sig o kopplar av. Men nu fick ja en längre mys-stund i soffan, med gos. Tänk så man uppskattar dom där små stunderna!

Här lite bilder:

Brorsorna bekantar sig..

Nedan, på promenad..

Hej Pappa Zipp! Titta va snäll jag är!


Midac, tittar rätt in i kameran. Bröderna är verkligen lika!

Jag ger mig brorsan! (Trax överst)
Mysstund med Heaven, älskade vovve!"Du o jag Alfred"


Glöm inte att kolla galleriet på hemsidan! Bilderna från Jämtlandsturen ligger uppe! Fler än i bloggen! http://www.malamute.nu/ om du råkat glömt ;)

1 kommentar: