söndag 24 oktober 2010

Härlig hundsöndag!

Haft fin-främmande av Trax syster med familjeflock idag. Blev en tur runt "kickoff-rundan" i strålande sol och minusgrader. (den är runt 11-13km har inte mätt. enligt eniro 15km ca). Hanna med sina två och cykel och jag med mina fyra jag kör. Bara att konstatera att alla älgben gjort Heaven MYCKET överviktig, så pass att hon har svårt att hänga med de andra, så det får bli åtgärd på det till veckan.. Famous skall jag sätta igång lite försiktigt nu till veckan, det börjar bli dags, hon har så tråkigt nu säger hon.. ;) 


Wilda höger bakom Zipp, första gången i fyrspann 


När vi kört rundan, väntade Hannas andra hälft med en upptänd brasa vid slogboden vid Brynåstjärn. Men innan vi helt avslutade körningen, satte jag Heaven i boxen och sen fick Wilda ta hennes plats och prova på att gå fyrspann med mormor, pappa och brorsan. Det fixade hon galant, dock ville Trax nosa lite på henne i början, för hon luktade löp.. 

Sen blev det korvgrilla, prata hund och ha kul åt Wilda, Trax och Cd som for runt o busade. Cd har ju lite annat "språk" än vad malamuterna har, så Wilda tyckte han var MYCKET obehaglig när han hoppade, skällde och for runt henne för att försöka få henne och leka. Resultatet blev till en början svansen mellan benen på Wilda, innan hon förstod att Cd nog inte var så himla farlig som han verkade..

Korvarna var goda, solen var härlig, isen glimrade vackert och det blev en härlig dag helt enkelt! :)

Cd njuter av att få vara delaktig - och lös! ;) Observera att sjön bakom är helt lagd med is- den är så glasklar så den ser ut som vatten på fotot! :)

Här hemma har nu valparna fått byta hundgård, och går i "nummer två". I "ettan" är för dagen Luna-Trax, och i "trean" skall Zipp-Heaven vara - dock är dom här inne och myser med mig och cd just nu. En liten lugn intro för valparna som nu är 9 veckor och snart ska få splittas upp för att gå med några vuxna vardera. Jag har en hane och två tikar otingade, om någon funderar. Själv behåller jag två hanar - som kommer heta Elvis och Eagle (blir väl "igel" till vardags.. hihi).

Lunas andra kull, dvs den som Heaven kommer från - är nu alla ögonlysta UA och höfter kollade där alla fått A förutom en som fått B. STORT TACK till mina kära valpköpare som engagerat sig och kollat detta!! SUPERTACK!! Jag är så glad och även över de fina resultaten förstås!

2 kommentarer:

  1. Härligt med såna dagar och GRATTIS till helt kollad valpkull!!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig dag, det ser jättemysigt ut. Grattis till fina resultat!
    Vet du någon som vill köpa en Polaris Brun så är vår till salu.

    SvaraRadera