fredag 22 januari 2010

Natt i tält


Natten blir i tält,o det känns helt ok! Totalt vindstilla o möjligtvis tio minus. Men med två renfällar -tack för den fina jag fick!så mkt finare än den jag har! - o lite andra bra grejer funkar de super! Ute ylar hundar annars tyst. Idag testat famous på nordisk,men med skackel för två hundar i rad gick de inget vidare.i morrn lånar vi en för en hund får vi se hur de går. De andra busarna får de bli en tur med danlern,då de e fina men rätt mjöliga spår. Nu sova någon timme innan man blir väckt av hundar som sätts ut efter natten. Första start för de tävlande är kl tio.skönt att inte vara en av dom,men ett ekipage håller jag mycket hårda tummar för alldeles särskilt!!;) just ja.de e grönlandsträff,men vi är allt några malamutefantaster här:)dom går hårt åt oss en del ;)

3 kommentarer:

  1. Nähä!! Ni blir så väl omhändertagna så!! Sen kan ju inte jag hjälpa att du inte är nöjd över hur Famous jobbar... Det är ju inte mitt fel ;)

    SvaraRadera
  2. Glöm inte att sparka på du vet vem ;) Hoppas du sov gott!
    FRIDA!

    SvaraRadera
  3. Hoppas att det går bra för både dig+Famous och andra malamuteekipage! Tja, de där grönländarna kanske också kan få lyckas då. ;o)

    SvaraRadera